tiistai 13. heinäkuuta 2021

Lomalla

Loman toinen viikko menossa. Säät on olleet mitä mainioimmat ja treenitkin jatkuneet lähinnä päivän fiiliksen mukaan. En ole nyt asettanut itselleni mitään suurempia tavoitteita, kunhan liikun. Se on pääasia. Mahdollisimman paljon pyrin hyödyntämään myös arkiaktiivisuutta ja pysyä näin liikkeessä.

Viime viikolla tehtiin esikoisen kanssa parin päivän minireissu Turkuun. Hän sai itse valita kohteen ja keston. Tiistaiaamuna lähdimme ajelemaan kohti Turkua, pysähdyttiin jo Kristiinankaupunkiin jätskille ja kahville. Kristiinankaupunki on pieni, nätti puutalokaupunki (vai onkohan se edes kaupunki) aika tarkalleen 100 km päässä Vaasasta. Ollaan aikoinaan miehen kanssa oltu paljon niillä kulmilla, kun vanhemmillani oli mökki Lappväärtissä. Itseasiassa Kristiinankaupunki on meidän ensimmäinen treffipaikka.

Kristiinankaupungista matka jatkui eteenpäin ja alkuiltapäivästä olimme perillä Turussa. Vietiin kamat hotelliin, vaihdettiin vähän vaatteita ja lähdettiin kävelemään pitkin Aura-joen rantaa. Käytiin burgerilla Cindy-nimisessä ravintolalaivassa ja jatkettiin kävelyä. Askeleita kertyi tuolle päivälle automatkasta huolimatta ihan kiitettävästi. Olin toki aamulla käynyt myös lenkillä ennen lähtöä.

Hotellissa käytiin illalla vielä pulahtamassa altaaseen ja saunassa. Ei tarvinnut unta paljon odotella.

Aamulla aamupalan jälkeen venyttiin vielä hetki huoneessa, kunnes luovutimme sen ja lähdettiin taas kävelemään kohti keskustaa. Kierreltiin kaupoissa ja syötiin torilla jätskit. Lämpötila oli hellelukemissa ja oli pakko käydä hiukan keventämässä vaatetusta autolla. Käytiin vielä Aura-joen rannassa kävelemässä ja lopuksi molempien toiveesta sushilla.

Mitään suurempaa suunnitelmaa koko reissulle ei ollut eikä parissa päivässä kovin paljon ehdikään. Käveluaskelia tuli kyllä melkoisesti, vaikka ei varsinainen treeni ollutkaan. Reissu oli kuitenkin erittäin onnistunut ja tosi mukava tehdä ihan kahdestaan työtn kanssa. Kotimatka taittui mukavasti ja illalla ajoissa kotona.

Torijätskit haluttiin molemmat kupista, koska mukavampi syödä :-)