maanantai 13. heinäkuuta 2020

Kesäloma alkoi - suuntana Tampere!

Kesäloma alkoi viikko sitten ja koronasta huolimatta suunnittelimme jo alkukesästä pienen kesälomareissun. Alkuun ajatus oli pysyä kotimaan rajojen sisäpuolella, mutta päädyimme kuitenkin varaamaan parin päivän reissun myös Suomenlahden yli Tallinnaan.

Matka kuitenkin alkoi kotimaassa, Tampereella, josta oli varattuna parin yön hotellipaketti Holiday Club -kylpylässä Lapinniemessä. Reissua varatessa ei ollut vielä tietoa koronan etenemisestä tai rajoitusten poistumisesta ja päätettiinkin jo silloin, että sitten mennään tilanteen mukaan. Valmistauduttiin jättämään myös reissu kokonaan väliin, jos siltä näyttää.

Rajoituksia höllennettiin ja matkaan päätettiin lähteä. Mukaan pakattiin tietty käsidesiä ja tyttöjä muistutettiin vielä tarkasta hygieniasta ja käsienpesusta. Tiedossa oli myös, että hygieniasta huolimatta tartunnan voi saada, jos sille altistuu. Luottavaisin mielin kuitenkin lähdettiin matkaan.

Päästiin yllättävän ajoissa liikkeelle maanantaiaamuna ja yhden pysähdyksen taktiikalla suunnattiin ensimmäisenä Tampereelle moikkaamaan kamuja. Kavereiden luona syötiin lounas ja jatkettiin siitä hotelliin, jossa huone olikin jo valmiina. Huone oli perus hotellihuone kahdella lisävuoteella ja hyvin mahduttiin nukkumaan ja olemaan huoneessa se aika, mikä siellä oltiin. Ei mitään valittamista.

Kylpyläkin oli auki, joten suuntasimme sinne hetkeksi. Holiday Club Lapinniemen kylpylä on viihtyisä ja valoisa. Tilaa oli myös juuri sopivasti ainakin nyt, kun ihmisiä ei ollut ihan täyttä määrää. Tytöt on jo niin isoja, että vesileikit ei kovin pitkää aikaa jaksa kiinnostaa, pakolliset kylmä- ja porealtaat kuitenkin käytiin läpi ja sitten saunan kautta pois. Itse en oikeastaan tykkää yhtään kloorivesistä ja mieluiten skippaisin aina koko homman, mutta piti nyt yhteisen perheloman kunniaksi mennä myös pulahtamaan :-) Mieluusti käyn kyllä meressä ja järvessä aina kun tilaisuus tulee.

Illalla lähdettiin vielä kaupungille kävellen ja käytiin samalla reissulla tankkaamassa paikallisessa Amarillossa burgerit.

Tiistaille oli suunnitteilla tytöille Särkänniemeä ja vanhemmille kaupunkia. Sää näytti vähän huonolta ja välillä satoi reippaastikin. Päivä kuitenkin sujui hyvin sekä tytöillä, että meillä vanhemmilla. Kuljettiin keskustan tuntumassa päämäärättömästi ja käytiin Ravintola Rannan terassilla juomassa lomaoluet. Tuossa paikassa mieleen jäi erityisesti kirkkaanppunaiseksi sisustetut WC-tilat. Paikka oli muutenkin oikein viihtyisä.

Iltapäivällä käytiin sushilla, joka on sinänsä erikoista, että sain miehen myös houkuteltua sushi-ravintolaan. Sushiin ei koskenut, mutta minä keskityin sushiin ja mies söi sitten muuta buffet-pöydästä. Molemmat oli tyytyväisiä.

Alkuillasta käveltiin Särkänniemen portille tyttöjä vastaan ja yhdessä köpöteltiin sieltä hotellille. Illalla käytiin vielä pulahtamassa kylpylässä, itse lähinnä sen takia, että pääsen saunaan lämmittelemään sateisen ja kolean päivän päätteeksi.

Tampere on kyllä kaunis kaupunki ja voisin ehkä jopa harkita asuvani siellä.

Keskiviikkona matka jatkui kohti Tallinnaa ja siitä kooste erillisessä postauksessa :-) Lenkkivaatteetkin oli mukana, mutta eivät eksyneet päälle kertaakaan. Kävelyä sen sijaan tuli ihan kiitettävästi ilman suunnittelua.